Sosyal Medya Zirvesi ’16 gerçekleşti Reviewed by Momizat on . Marmara Medya Merkezi bünyesindeki sosyal medya biriminin öncülüğünde, 23 Mart Çarşamba günü Marmara Medya Merkezi Stüdyosunda Sosyal Medya Zirvesi '16 gerçekle Marmara Medya Merkezi bünyesindeki sosyal medya biriminin öncülüğünde, 23 Mart Çarşamba günü Marmara Medya Merkezi Stüdyosunda Sosyal Medya Zirvesi '16 gerçekle Rating: 0
You Are Here: Home » TEKNOLOJİ » BİLİŞİM » Sosyal Medya Zirvesi ’16 gerçekleşti

Sosyal Medya Zirvesi ’16 gerçekleşti

Marmara Medya Merkezi bünyesindeki sosyal medya biriminin öncülüğünde, 23 Mart Çarşamba günü Marmara Medya Merkezi Stüdyosunda Sosyal Medya Zirvesi ’16 gerçekleştirildi.

Marmara Medya Merkezi Stüdyosunda yapılan zirve iki oturumda gerçekleştirildi. Zirveye konuşmacı olarak, Koni Social’dan Nilay Korkmaz, Frosmo’nun yöneticilerinden Şahin Seçil, Wediacorp.com’un kurucusu Funda Şen, Egirisim.com’un kurucusu Hilmi Öğütçü, Kişisel Markalaşma Uzamanı Tuğçe Şahin, Vine Fenomeni Emrah Şahan, Semanticum ekibinden Cemil Yiğit ve Esin Çakar katıldı. Zirvenin moderatörlüğünü ise Marmara Medya Merkezi ‘Sosyal Medya Birimi’ öğrencilerinden Yeliz Şenyerli yaptı.

Katılımın yoğun olduğu zirvede, Koni Social’dan Nilay Korkmaz, katılımcılara “Dijital çağda pazarlama” hakkında bilgiler verdi. Dijital çağda pazarlamada en kuvvetli aracın sosyal medya olduğunu belirten Korkmaz, marka ve şirketlere sosyal medya yönetimi hakkında destek olduklarını ve sosyal medya kullanımını markalar adına nasıl avantaja çevirdiklerinden bahsetti; “Markalar doğru hedef kitleye ulaşmak, düşük maliyetle yüksek erişim sağlamak, marka değerini artırmak ve olası durumlara hızlıca müdahale etmek için sosyal medyayı aktif ve doğru bir biçimde kullanmalılar.” dedi.

Korkmaz’ın ardından Frosmo’nun yöneticilerinden Şahin Seçil, sosyal medyada “Dönüşüm oranı optimizasyonu” hakkındaki bilgilerini katılımcılarla paylaştı. Kullanıcıların markaların sayfalarına baktıklarını, fakat doğru yönlendirmeler yapılmadığı için istenilene ulaşamadıklarını belirten Seçil, markaların hedef kitledeki kullanıcıları iyi tanımaları gerektiğini ifade etti. Seçil, site trafiğine dikkat edilmesi gerektiğini vurgularken, önemli olanın site içerisinde gezinen kullanıcı sayısının artırılmasının değil, satış sayısının artırılmasının olduğunu sözlerine ekledi.

“Sosyal medyada kullanılan Youtube stratejileri” hakkında ise Wediacorp.com’un kurucusu Funda Şen katılımcılara bilgi verdi. Sosyal medyada olmayan hiçbir girişimin istediği sonuçlara ulaşamadığını belirten Şen, sosyal medyanın bir markanın oluşturulma evresinde son derece etkin ve doğru bir biçimde kullanılması gerektiğini vurguladı. Şen, Youtube’un sanıldığı üzere sadece bir video izleme sitesi değil, dünyanın en büyük ikinci arama motoru olduğunu sözlerine eklerken, bir markanın kurumsallaşması için mutlaka bir Youtube hesabı açması gerektiğini belirtti.

Egirisim.com’un kurucusu Hilmi Öğütçü, “Girişimciliğe makro bakış” adı altında sosyal medyanın girişimcilikteki rolü hakkında konuştu. Türkiye ekonomisinin geleceğinin girişimcilere bağlı olduğunu ifade eden Öğütçü, girişimciliğin eğitimle birleştirilip ülkeye yayılması gerektiğini söyledi. Girişimcilerin fikirlerinin olgunlaşmasını beklemeleri gerektiğini, melek yatırımcı bulmalarını ve en az iki kişilik bir ekip olmadan işe başlamamaları konusunda katılımcıları bilgilendirdi.

Kişisel markalaşma alanında uzmanlaşan Tuğçe Şahin, kişisel markalaşmanın pazarlamanın bir parçası olduğunu ifade ederken, sosyal medyanın doğru kullanımının, kişinin kendini doğru hedef kitleye, doğru şekilde pazarlaması ve marka haline gelmesi konusunda önemli bir husus olduğunu sözlerine ekledi.  Semanticum ekibinden Cemil Yiğit ve Esin Çakar ise, “Social Crm” ile “Sosyal Medyada Monitoring” konularına değinerek sektördeki deneyimlerinden bahsetti. Dijital medya takibi yaptıklarını ve analiz yaparak markalar hakkında yazılan ve paylaşılan gönderileri markalara nasıl ilettiklerini anlattı.

Son olarak “Sosyal medyada fenomen olmak” konusunda deneyimlerini katılımcılarla paylaşan Vine Fenomeni Emrah Şahan, her yüksek takipçili hesabın fenomen kabul edilmemesi gerektiğini, kendisinin de halâ fenomen olduğunu düşünmediğini söyledi. Fenomenliğin pek maddi bir kazanç sağlamadığını ifade eden Şahan, fenomen olmak isteyenlere destek olunması gerektiğini vurguladı. Aynı zamanda fenomenliğin biraz da şans işi olduğunu sözlerine eklerken, kendi şansını kendisinin yarattığını da ifade etti.

Sosyal Medya Zirvesi ’16, öğrencilerden gelen soruların yanıtlanmasıyla son buldu.

Haber: Begüm Oktay

Fotoğraf: Tufan Savut

About The Author

Number of Entries : 54

Leave a Comment

Marmara Medya Merkezi; AA, İHA ve Reuters ile haber paylaşımı konusunda işbirliği içerisindedir. Yayınlanan haber ve görseller izinsiz kullanılamaz.

Scroll to top