Script Development Akbank Sanat’ta gerçekleşti Reviewed by Momizat on . 34. İstanbul Film Festivali kapsamında yapılan Köprüde Buluşmalar etkinliği dahilinde olan Script Development programı Anita Woorhom ve Tobias Pausinger’in katı 34. İstanbul Film Festivali kapsamında yapılan Köprüde Buluşmalar etkinliği dahilinde olan Script Development programı Anita Woorhom ve Tobias Pausinger’in katı Rating: 0
You Are Here: Home » Genel » Script Development Akbank Sanat’ta gerçekleşti

Script Development Akbank Sanat’ta gerçekleşti

Script Development Akbank Sanat’ta gerçekleşti

34. İstanbul Film Festivali kapsamında yapılan Köprüde Buluşmalar etkinliği dahilinde olan Script Development programı Anita Woorhom ve Tobias Pausinger’in katılımıyla Akbank Sanat’ta gerçekleşti.

Senaryo danışmanı olan Anita Woorhom kendisine gelen senaryolarda amacının yapılacak filmi nereye götürmeye çalışırız ve bu süreci nasıl tamamlayabileceğimi bulmak olduğunu söyledi. Senaryo danışmanlarının dışarıdan bakan üçüncü bir göz olması gerektiğini belirten Anita Woorhom, sanat danışmanlarının yaptıkları en önemli şeyin filmi keşfetmenize yardımcı olması gerektiğini ifade etti. Ayrıca senaryo danışmanlarının bir noktada neyi, ne zaman söylemesi ya da ne zaman geri çekilmesini bilmesi gerektiğini açıklarken profesyonel senaryo danışmanlarıyla normal senaryo danışmanları arasındaki en büyük farklardan birinin bu olduğunu da sözlerine ekledi.

Karakterlerin senaryo ve film için çok önemli olduğunu ifade eden Woorhom filmin her sahnesinde karakterin filme bir şey kattığını ve her sahne değişiminde geri de kalan sahnelerin karaktere ne eklediğinin önemli olduğunu katılımcılara belirtti. Senaristlerin senaryolarını aktör ya da aktrislere okutulabileceğini söylerken bunun sebebini de bazı aktör ve aktrislerin senaryoyu bizim yapamayacağımız şekilde dramatize edebilme yeteneklerinin olduğu şeklinde açıkladı. Salonda bulunan senaristlere tavsiyelerde bulunan Anita Woorhom, senaryonun bir ekiple veya dışarıdan bir gözle paylaşılması gerektiğini vurguladı. Kendi izlediği bir filmden örnek veren Woorhom karakterin çevresindeki olayların değişmesine rağmen karakterde hiçbir değişim olmadığını, asıl en önemli şeyin izleyiciye merak uyandırması, acaba bu sefer ne değişecek diye sorgulatmanın olduğunu katılımcılara aktardı.

Tobias Pausinger ise senaristlerin hikaye ile ilgili sorunlar yaşadığını ve bir noktaya geldikten sonra tıkandığını belirtti. Senaristlerin takım halinde çalışmasının sonradan alacakları geri dönüşüm için önemli olduğunu da söyledi. Pausinger, filmi izleyenler salondan çıktıktan sonra etkilendiler mi bu sorunun cevabının önemli olduğunu ifade ederken bu durumun içgüdüyle alakalı olduğunu da sözlerine ekledi. Yapısı olmadığını düşündüğümüz filmlerde bile bir yapının olabileceğini söyleyen Pausinger bu duruma ise duygusal yapıyı katılımcılara örnek olarak gösterdi.

Haber: Miray Bacak

About The Author

Number of Entries : 4923

Leave a Comment

Marmara Medya Merkezi; AA, İHA ve Reuters ile haber paylaşımı konusunda işbirliği içerisindedir. Yayınlanan haber ve görseller izinsiz kullanılamaz.

Scroll to top