“Pazarlama hikayelerden oluşur, hikayeler üretin” Reviewed by Momizat on . 34. İstanbul Film Festivali kapsamında düzenlenen Köprüde Buluşmalar Etkinliği'nde Sinema Dersleri'nin konuğu Christina Pelekani oldu. Tuğçe Taçkın moderatörlüğ 34. İstanbul Film Festivali kapsamında düzenlenen Köprüde Buluşmalar Etkinliği'nde Sinema Dersleri'nin konuğu Christina Pelekani oldu. Tuğçe Taçkın moderatörlüğ Rating: 0
You Are Here: Home » Genel » “Pazarlama hikayelerden oluşur, hikayeler üretin”

“Pazarlama hikayelerden oluşur, hikayeler üretin”

“Pazarlama hikayelerden oluşur, hikayeler üretin”


34. İstanbul Film Festivali kapsamında düzenlenen Köprüde Buluşmalar Etkinliği’nde Sinema Dersleri’nin konuğu Christina Pelekani oldu.

Tuğçe Taçkın moderatörlüğünde gerçekleşen programın birinci bölümü Christina Pelekani’nin sunumuyla başladı. Sinema Dersleri başlığı altında düzenlenen etkinlikte Pelekani, sinema filmlerinin afişlerinden yola çıkarak, kullanılan pazarlama tekniklerine ilişkin yorumlar getirdi. Afişler üzerinden incemelerde bulunan Pelekani, senaryonun ilk aşamasından itibaren hedef kitlenin belirlenmiş olmasının büyük önem taşıdığını vurguladı.

Sinema filmlerinin reklam kampanyaları düzenlenirken kullanılan tekniklerden biri olan internet alanından da bahseden Pelekani sunumunda, çeşitli filmlerin bu konudaki pazarlama örneklerinin video gösterimlerini katılımcılarla paylaştı. “Birileri filminizi neden izlesin? sorusuna cevap vermelisiniz. Filmimi herkes izlesin cevabını vermek, hiçkimse izlemesin demektir” diyen Pelekani, “Pazarlama tamamen hikayeler anlatmaktan oluşur, hikayeler üretin” diyerek sinema öğrencilerine tavsiyelerde bulundu.

Sunumun başlangıcında filmlerden çeşitli kareler göstererek, katılımcıların filmi tahmin etmesini isteyen Pelekani, sunum sonunda doğru cevabı veren katılımcılara küçük hediyeler takdim etti. Sinemacıların projeyi kurgularken kat etmeleri gereken aşamalardan ve pazarlama stratejilerinden bahsederken; izleyicinin ilgisini çekmenin ve onu ödüllendirmenin önemini belirtti. Kullandığı görseller ve ifadelerle katılımcıların ilgiyle takip ettiği bir sunum gerçekleştirdi.

Program moderatörü Tuğçe Taçkın panelin 2. bölümünde, hedef kitlenin belirlenmesinin önemine değinirken “hiçbir zaman genel bir hedef kitle olamaz” ifadelerini kullandı. Afiş tasarlamaktan, fragman oluşturmaya kadar tüm aşamaların temelinde belirlenen hedef kitlenin niteliğinin etkili olduğunu vurguladı.

Köprüde Buluşmalar etkinliği kapsamında gerçekleştirilen program, moderatör Tuğçe Taçkın ve Christina Pelekani’nin katılımcıların sorularını yanıtlamasının ardından sona erdi.

Haber: Gamze Önder- Seren İzgin
Fotoğraf: Tugay Çelik

About The Author

Number of Entries : 4923

Leave a Comment

Marmara Medya Merkezi; AA, İHA ve Reuters ile haber paylaşımı konusunda işbirliği içerisindedir. Yayınlanan haber ve görseller izinsiz kullanılamaz.

Scroll to top