Onedio Ceo’su MMM’ye Konuk Oldu Reviewed by Momizat on . Onedio Ceo’su Ömer Özener Marmara Üniversitesi  İletişim Fakültesi’ne konuk oldu. Konuşmasına kendisi hakkında bilgi vermek ile başlayan Özener kendisinin Onedi Onedio Ceo’su Ömer Özener Marmara Üniversitesi  İletişim Fakültesi’ne konuk oldu. Konuşmasına kendisi hakkında bilgi vermek ile başlayan Özener kendisinin Onedi Rating: 0
You Are Here: Home » MANŞET » Onedio Ceo’su MMM’ye Konuk Oldu

Onedio Ceo’su MMM’ye Konuk Oldu

Onedio Ceo’su MMM’ye Konuk Oldu

Onedio Ceo’su Ömer Özener Marmara Üniversitesi  İletişim Fakültesi’ne konuk oldu.

Konuşmasına kendisi hakkında bilgi vermek ile başlayan Özener kendisinin Onedio kurucularından olmadığını ,1 yıldır Onedio Ceosu olduğunu belirtti. Hürriyet’te, Doğan Holding’de çalışıyordu orada dijital dönüşüm ve dijital stratejiden sorumluydu. Onedio’nun kuruluş hikayesini biliyordu. Onedio’nun kurucusunun da yakın arkadaşı olduğunu ekledi. Medya sektörüne Türkiye’ye gelmesiyle başladı.

2016 yılının Onedio’nun çok hızlı büyüdüğü bir yıl olduğunu belirten Özener Onedio’ya toplam ziyaretin aylık 30 milyon olduğunu söyledi.Özener,”100 milyonun üzerinde video izlenme yakalandı. Bizim için en önemli etkenlerden biri kendi video stüdyomuzu kurmak oldu. Yaklaşık 10-15 kişilik bir video ekibimiz var tamamen kendi senaryolarımızı yazdığımız ,kendi çektiğimiz yaptığımız videolarımız var. Ayda yaklaşık 100 adet video çekiyoruz. Türkiye’nin en büyük dijital medya yöneticilerinden biriyiz.Hatta en büyüğüyüz. 2016’da yurt dışı açılımımızı yaptık. Rusça sitemizi açtık. Şu anda 7 kişi çalışıyor. Rusça içerik üretiyoruz. Rus arkadaşlarımız bizi destekliyor. Türkiye’deki başarımız bizi heyecanlandırıyor. Türkiyedeki başarıyı Rusya’da da tekrar etmek üzereyiz.” şeklinde Onedio’nun gelişim süreci hakkında bilgi verdi.

Özener Onedio’nun 35 yaş altı kesim için vazgeçilmez bir içerik kaynağı olduğunu vurguladı. Özener ,”Babalarımız için sabah okunan gazete neyse Onedio da bizim için o olmuş durumda.Onedionun testleri olmadan, dedikleri olmadan güne başlayamayan, günü geçiremeyen bir kitle var.Onedio  Türkiye’nin mobil cihazlarda en fazla zaman geçirilen sitesi.”  dedi.

Onedio’nun ağırlıklı kitlesinin kadınlar olduğunu belirten Özener ,”Türkiye’nin internet nüfusu %56 erkek, %44 kadınken bu oran Onedio’da bu oran tam tersi ve Onedio kullanıcılarının %80’i 35 yaşın altında.Trafiğimizin %65’i sosyal medyadan %80’i mobil cihazlardan.” şeklinde konuştu.

Video formatının en çok tüketilen ve en hızlı büyüyen format olduğunu vurgulayıp medyaya ciddi bir yatırım yaptıklarını ve çok iyi sonuç aldıklarını söyledi. Özener ,gençlerin televizyon izleme oranlarında düştüğünü dijital videoların ön plana çıktığını söyledi.

Ömer Faruk Özcan,” Genç nesilin televizyon izleme alışkanlığı değişiyor giderek mobile kayıyor.Genç arkadaşlarımızın içerik üretimi alanında öğrenmesi gereken alan mobil video alanı mı?Dijital platformlarda video üretimi alanında telif hakları nereye gidecek?Onedio’nun karşılaştığı sıkıntılar var mı ve bu sıkıntıları nasıl aşıyorsunuz?” diye sordu.

Özener soruya “Artık herkes kendisi bireysel bir medya organına dönüşmüş durumda.Bir gazete yazarının hayal edemeyeceği kadar erişimi bugün bir youtuber alabiliyor. İnstagram ve snapchat fenomenleri sadece kendilerinin ürettiği içerikle yüz binlere ulaşabiliyorlar. Kişilerin kendilerinin içerik ürettiği bir çağda yaşıyoruz ve video bunu çok kolaylaştırıyor. Herkes kendi formatına oturttuğunda bir izleyici kitlesi yaratabiliyor. Bunun en güzel örneği youtuberlar. O yüzden içerik üretebilen kişilerin videoya odaklanmasını tavsiye ediyorum. Nasıl bir içerik üretmeliyiz ?Hangi alanlarda boşluklar var? Şeklinde düşünüp video odaklı içerikler yapmak, tanıtımını sosyal medya platformlarında yapmak ve mobil odaklı olmak gerektiğini düşünüyorum. Telif hakkına gelecek olursak ,Şu an bizim yazdığımız içerikler farklı siteler tarafından yayımlanıyor ve bunun için yasal olarak yapacak çok fazla bir şey yok. İhtar gönderilebiliyor. Bu konuda yasal boşluk var. Video formatında bir ürün Youtube’a koyulduğu zaman kopyalandığı zaman takip edilebiliyor. Video içeriğinin telifini kolay üretebiliyorsunuz ve şikayet edebiliyorsunuz Facebook ya da Youtube’a.Kendimiz içerik üretirken telif konusunda çok dikkatli davranıyoruz.” şeklinde cevap verdi.

Öğrencilerden biri,”Onedio’da liste şeklinde reklamlar görüyoruz ve bir içeriğe tıklıyoruz. Tıkladığımız içeriklerde reklamlar çıkıyor. Bu bence kurnazca bir yöntem ve bunun dışında ne yapılabilir reklam sektörünü televizyon tekelinden çıkarmak için ne yapılabilir?” diye sordu.

Özener’in yanıtı,”Televizyondan en rahat reklam çalabilecek format video reklamcılığı. Dijital video reklamcılığı dijitale özgü ,özellikle mobil alışkanlıklara uygun videolar çekmek demek. Biz şu anda bunu yapıyoruz.Videolarımızda eğlenceli bir hikaye üzerinden sonunda o videoyu markaya bağlıyoruz.Bu yöntem dünyada en hızlı büyüyen dijital medya reklam modeli. Televizyon reklamlarının dijitale kayması için gereken şey herkesin daha çok dijital relam modellerini bilmesi ve buna bütçe ayırmaktan korkmaması gerekiyor. Bizim yaptığımız liste formatındaki reklam doğal reklam. Çünkü siz bu reklamları normal bir içerik gibi tüketiyorsunuz ve size bir fayda sağlıyor. Gerçeten eğlenceli bir şekilde yapılıyor ve günün sonunda bir marka sponsorluğunda yapılmış oluyor. Bu yöntem dünyada en hızlı büyüyen reklam formatlarından bir tanesi. İçerik reklamcılığı mobil cihazlarda çok güzel sonuç veriyor. Markalar trendleri takip ettikçe biz de bu ürünleri daha kolay ulaşılabilir hale getirdikçe televizyondan bütçelerin kayması kaçınılmaz bir şekilde olacak.” oldu.

Ömer Faruk Özcan Özener’e,”Türkiyenin girişimleri neden büyümüyor ve neden küreselleşmiyor ?Neden yabancılar bizim içeriklerimizi tüketmiyorlar? Bunun için Onedio’nun uluslararasılaşma projesi var mı?” diye sordu.

Özener “Türkiye’deki girişimlerin küreselleşme sıkıntısı var. Bu ilk olarak kafa yapısıyla ikinci olarak yatırımla ilgili. Ya yeterince yatırım yapılmıyor ya da kafa yapısı olarak daha lokal düşünebiliyor girişimciler. Bizi Onedio olarak yurtdşı açılımımızı yaptık zaten. Rusça ve İngilizce yayın yapıyoruz ve daha da büyüyeceğiz.Bir sonraki açılım olarak Arapça sitemiz için çalışmalara başladık. Yakın zamanda Onedio Arapçayı da hayata geçireceğiz.300 milyon Arapça konuşan nüfus var ülkede. Onlara hitap edecek bir Arapça versiyonumuz da olacak. Sonraki aşamalarda yeni diller ekleme planlarımız var. Bu planlar yatırım gerektiriyor. Bu projelerin iyi çalışacağını yatırımcıya kanıtlamak gerekiyor ve biz Rusya’da bunu kanıtladık. Yurt içindeki başarılarımızı, yurt dışında da tekrar etmek zor değil.” diye yanıtladı.

Rusya’ya yönelme sebebine ilişkin soruyu Rusya’nın boş ,büyük ve yakın bir pazar olması olduğunu belirtti. Rusya derken Rusça konuşan ülkeler olduğunu,medya olmanın avantajının bir ülkeyi değil o dili konuşan bütün coğrafyayı hedeflemek olduğunu belirtti. Rusça’dan sonra Arapça’ya yöneleceklerini ,Arapça’nın büyük bir Pazar olduğu ve fırsatı çok büyük bir pazar olduğunu ve medya anlamında hakim bir pazar olduğunu belirtti. Asyada da büyük ülkelerde dijital medya fırsatları olduğunu vurgulayarak sözlerini bitirdi.

 Haber: Perim Canel

 

About The Author

Number of Entries : 25

Leave a Comment

Marmara Medya Merkezi; AA, İHA ve Reuters ile haber paylaşımı konusunda işbirliği içerisindedir. Yayınlanan haber ve görseller izinsiz kullanılamaz.

Scroll to top