II.Marmara Lisansüstü İletişim Öğrencileri Kongresi “Dijitalleşme” Başlıklı 5. Oturumu Gerçekleştirildi

 

Marmara Lisansüstü İletişim Öğrencileri Kongresi’nin 5. Oturumu bugün Marmara Medya Merkezi stüdyosunda yapıldı.

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin ikincisini düzenlediği Marmara Lisansüstü İletişim Öğrencileri Kongresi “Dijitalleşme” konulu 5. Oturumu ile Ömer Faruk Özcan’ın başkanlığında tamamlandı. Oturumda İpek Kaya ve Aydan Ünlükaya sunumlarını gerçekleştirdi.

Oturum İpek Kaya’nın konuşması ile başladı. Kaya, 3 kadın ve 3 erkek katılımcıyla gerçekleştirdiği araştırmanın detaylarını dinleyicilerle paylaştı. Dijital göçmenlerin mahremiyet algısının nasıl şekillendiğini açıklayan İpek Kaya, kadın ve erkek sosyal medya kullanıcılarının paylaşımlarının nasıl farklılaştığını da dinleyicilere aktardı. Dijital yerliler ve dijital göçmenler arasındaki sayısal uçurumun medya okur-yazarlığı ile aşılabileceğini düşündüğünü belirterek konuşmasına son verdi.

Aydan Ünlükaya ise “Dijital ortamda Oyun: E-SPOR ve TWİTCH” başlıklı konuşmasına gününüzdeki oyun anlayışının geleneksel oyunlar ve dijital oyunlar şeklinde ikiye ayrıldığını söyleyerek başladı. Dijital oyun alanındaki gelir akışından bahseden Ünlükaya, 2018 verilerine göre Türkiye’nin 30 milyondan fazla dijital oyuncu sayısıyla dünyanın en büyük 18. pazarı olduğunu da belirtti. TWİTCH platformundan bahseden Ünlükaya, “Neden oyun oynuyoruz?” sorusuna verilen cevaplardan bahsederek sunumunu sona erdirdi.

Oturum, oturum başkanı Ömer Faruk Özcan’ın konuşmacılara sertifikalarını takdim etmesi ile sona erdi.

Haber: Göksu Damla TETİK

Fotoğraf: Hasan Melih BÖRÜBAN

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir