Dijital Gerçeklikte Halkla İlişkilerin Evrimi Çalıştayı Düzenlendi Reviewed by Momizat on . Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Prof.Dr.Alaeddin ASNA anısına “Dijital Gerçeklikte Halkla İlişkilerin Evrimi” isimli çalıştay düzenlendi. 1. Oturum: Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Prof.Dr.Alaeddin ASNA anısına “Dijital Gerçeklikte Halkla İlişkilerin Evrimi” isimli çalıştay düzenlendi. 1. Oturum: Rating: 0
You Are Here: Home » KAMPÜS » EĞİTİM » Dijital Gerçeklikte Halkla İlişkilerin Evrimi Çalıştayı Düzenlendi

Dijital Gerçeklikte Halkla İlişkilerin Evrimi Çalıştayı Düzenlendi

Dijital Gerçeklikte Halkla İlişkilerin Evrimi Çalıştayı Düzenlendi

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Prof.Dr.Alaeddin ASNA anısına “Dijital Gerçeklikte Halkla İlişkilerin Evrimi” isimli çalıştay düzenlendi.

1. Oturum: Bugünün Dünyası’nda Stratejik İletişim Neleri Kapsamalı?

Marmara Medya Merkezi’nde gerçekleşen çalıştayın ilk oturumunda Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi dekanı Prof.Dr. Ergün Yıldırım açılış konuşmasını yaptı. Moderatörlüğünü Prof.Dr. Filiz Balta Peltekoğlu’nun yaptığı ilk oturumun konuşmacıları Prof.Dr. Haluk Gürgen (Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi), Prof.Dr Ayla Okay (İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi), Yrd. Doç. Dr. Itır Erhart (Adım Adım Kurucusu/ Bilgi Ünv. İletişim Fakültesi), Seda Gürkaynak(IBM Pazarlama ve İletişim) oldu.

IMG_9371

Açılış konuşmasında Prof. Dr. Ergün Yıldırım:

“Prof. Dr. Alaeddin Asna’nın Halkla İlişkiler Bölümü’nün açılmasında, tanınmasında,, kitapların basılmasında büyük katkısı olduğunu ve öğrenciler yetiştirdiğini görüyoruz. Sadece Türkiye’de değil tüm Dünya’da, her çalışmanın ve her bilimin varolabilmesi için, bir aktörlüğün varolması gerekir. Bir bilimadamı ve sosyal bir aktör ortaya çıkıyor ve bu alanla ilgili çalışmalar yapıyor.  Alaeddin Asna’nın yetiştirdiği öğrencilerin, kurduğu bölümün Türkiye’de daha ileriye gitmesini istiyorum.  Bu çalıştayın yapılmasındaki katkısı için Sayın Ebru Özgen’e teşekkür ediyorum.  Fakültelere ruh kazandıranın bu tür çalıştaylar, konferanslar olduğuna inanıyorum. Tüm katılımcılara teşekkür ederim.” dedi.

Yıldırım, Halkla ilişkilerin gelişmesinde demokrasinin önemini vurgulayarak,

“Halkla İlişkiler bize toplumun önemsenmesini anımsatıyor. Halkla ilişkiler ve tanıtım, demokrasi kültüründe öne çıkıyor. Demokrasinin gelişmediği yerde halkla ilişkilerden bahsetmek mümkün değil. “ dedi. Çalıştayın, fakültenin yeni çalışmalarına heyecan ve yenilik katacağını söyleyerek, katılımcı akademisyenlere teşekkür etti.

Alaeddin Asna’nın öğrencisi olan Marmara Üniversitesi Gazetecilik Bölümü mezunu Sibel Asna ise, okuduğu dönemdeki okul ortamını ve derslerini anlattı. Alaeddin Asna’nın her şeyin çözümünün ve değişimin anahtarının özgür ve şeffaf iletişim olduğunu düşündüğünü  söyledi. Ayrıca geçmişin araçlarıyla geleceğin inşa edilemeyeceğini de aktardı.

Bu dönemin mesleğimiz için bir fırsat dönemi olduğunu; ya yok olacağını ya da olmazsa olmazımız olacağını ifade etti. Ardından, Dünya’da ve Türkiye’de dijitalleşme oranlarını inceledi.

Filiz Balta Peltekoğlu ise, çalıştay konusunun Alaeddin Asna ile çok uyumlu olduğunu, geçmişte her duyduğu kavramı Asna ile paylaştığını aktardı.

Peltekoğlu, değişime uymanın gerekliliğinden bahsederek, Tinder programı sayesinde 10 milyon kişinin eşleşebildiğine ve Spotify programının iletişimde hıza örnek olduğuna değindi.

IMG_9524

 

IMG_5892

Dördüncü Oturum: Halkla İlişkilerde Ölçümleme

Profesör Doktor Melda Cinman, Dijital gerçeklikte Halkla İlişkiler çalıştayı ikinci oturumunu başlatıp Alaeddin Asna’yı andı. Halil ibrahim Zeytin’e söz verildi. Zeytin,araştırmanın merak doğrultusunda aramak,aramaktan öte anlamak olduğunu söyledi. İbrahim Zeytin sözlerine “Maslow’un ihtiyaç teorisiyle insanı analamaya çalışırız. Fakat her şeyi Maslow’un ihtiyaç teorisiyle açıklayamıyoruz.” şeklinde devam etti. Markanın ayrışma gücüne dikkat çekti fakat bunun tüketiciyi anlamaya yetmediğini söyledi.

Konuşmalarına Alaeddin Asna’yı anarak başlayan Fadile Paksoy Sanayi Devrimi ile değişmeye ve gelişmeye başlayan insan hayatına değinerek şunları kaydetti:

“İnsan ihtiyaçları inanılmaz bir hızla değişiyor ve bunları ölçümlemekten başka şansımız kalmıyor.İnsanların bütün farklı isteklerine yanıt vermek ve bunları yönetebilmek önem taşıyor.Bu durum iş dünyası olunca olay daha karmaşık ve daha ciddi hale gelebiliyor. İş dünyasında rekabet çok. Paydaşları anlamak ve yönetmek gerekli. Dijital gerçeklik, kurumsal sosyal sorumluluğun çok içinde olduğu bir konu değil. Doğrudan temasa dayalı ölçme yöntemleri önemli oluyor.”

Lise öğrencileri ile trafik konusunda bir kampanya başlattığını anlatan Paksoy, bu kampanyanın birçok kanalda haber konusu olduğunu belirtti.

Diğer bir konuşmacı olan Dr. Cem Çınlar, Alaeddin Asna’yı sevgi ve saygıyla andı. Dijitalde yapılan şeylerin konvansiyonel medyada desteklenmesinin önemine dikkat çekti. Farklılıklara ayak uydurmanın dijital alanda varlığı sürdürmede önemine vurgu yaptı. Türkiye’nin Avrupa’da çok konuşan halklar içerisinde birinci olduğunu ifade etti.

Çınar, “Üretimde insanlar arası değil makineler arası iletişim önem kazanacak. Makine iletişimi süreci doğru yönetilmezse çok kişi işsiz kalacak. Bunun için devletin önlem alan projelere imza atması gerekiyor.” dedi

Ufuk Aydın klasik medyanın eksikliklerinden ve medyaya yeni bir bakış açısı getiren Barcelona ilkelerinden bahsetti: “İletişim profesörü, halkla ilişkilerin nasıl çalıştığını ortaya koyarken önce bir içerik oluşturuyor. Bu içeriği basına servis ediyor bunun sonunda haberlere yansıyor. Biz bu haberlere output adını veriyoruz.”

IMG_9618

Beşinci Oturum: İtibar ve Etik

Gerçekleştirilen beşinci oturum, Prof. Dr. Emel Karayel Bilbil’in moderatörlüğünde Nuran Aksu, Faik Uyanık, Tayfun Zaman ve Pelin Özkan’ın konuşmalarına yer verdi.

Prof. Dr. Emel Karayel Bilbil, “İtibar ve etik konusu halkla ilişkiler alanının en temel konularından biridir. Etik olmadan itibar gerçekleşemez. Tüm şirketlerin, kurumların önemle üzerinde durması gerektiğini düşünüyorum.” diyerek oturumu açtı.

Alaeddin Asna ile çalışma fırsatı bulan Pelin Özkan, konuşmasına şu sözlerle başladı:

“Alaeddin Asna , tanıdığım en itibarlı iletişimcilerden biriydi. Hayatın bana öğrettiği şuydu ki özünüz sözünüz bir olmalı. Kişiler ve şirketler olarak değerleri siz koyarsınız. Bu değerlere uymak önemlidir. Bu nedenle itibar bir süreçler bütünüdür. Krizler iyi yönlendirilmelidir. Kriz zamanlarında kullanılması gereken şey gerçeklerdir.”

Pelin Özkan sözlerini bir örnekle sürdürdü: “Bir müzisyenin Kanada’dan ABD’ye yaptığı yolculukta gitarının kırıldı. Daha sonra havaalanına geri döndüğünde ilgisizlikle karşılaştı. Bunun üzerine şarkı yaparak youtube’a yükledi. Bu şarkı onun bu olay hakkında yaşadıklarını anlatıyordu. Bu şarkıdan sonra havalanı şirketinin prestijleri düştü ve hisse senedinde %10′luk bir azalma oldu.”

Faik Uyanık, etik ve itibar, sürdürülebilirlik hakkında Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nda çalıştıklarını belirtti: “Onurun olmadığı bir dünyada sürdürülebilirlik konuşulamaz.”

Hızla artan insan nüfusu, Sanayi Devrimi, sürülebilir kaynaklar ve küresel eşitsizlikten bahseden Uyanık, “Karbondioksit 300 partikülü geçmemeli fakat şu an 400 partikülü geçmiş durumda. Bizler bu gidişle dünyanın sonunu getiriyoruz.” dedi.

Haber: Perim Canel / Aslı Nur Yıldırım

Fotoğraf: Muhammet Fatih Dur/ Suna Karakuzu

About The Author

Number of Entries : 64

Leave a Comment

Marmara Medya Merkezi; AA, İHA ve Reuters ile haber paylaşımı konusunda işbirliği içerisindedir. Yayınlanan haber ve görseller izinsiz kullanılamaz.

Scroll to top