Alzheimer’dan korunma yolları Reviewed by Momizat on . Prof. Dr. Ahmet Turan Işık, halk arasında “unutkanlık” olarak adlandırılan ve yaşın ilerlemesiyle görülme sıklığı artan Alzheimer’a yakalanma riskini azaltacak Prof. Dr. Ahmet Turan Işık, halk arasında “unutkanlık” olarak adlandırılan ve yaşın ilerlemesiyle görülme sıklığı artan Alzheimer’a yakalanma riskini azaltacak Rating: 0
You Are Here: Home » Genel » Alzheimer’dan korunma yolları

Alzheimer’dan korunma yolları

Alzheimer’dan korunma yolları

Prof. Dr. Ahmet Turan Işık, halk arasında “unutkanlık” olarak adlandırılan ve yaşın ilerlemesiyle görülme sıklığı artan Alzheimer’a yakalanma riskini azaltacak yöntemleri anlattı.

Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı Geriatri Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Turan Işık, özellikle 60’lı yaşlardan sonra görülme ihtimalinin arttığı ve halk tarafından korkulan bir hastalık olan Alzheimer’a yakalanmamak için yapılabileceklerden bahsetti.

Yaşlılığa vurgu anlamında “beyin prostatı” olarak nitelendirilen Alzheimerın, 60’lı yaşlardan sorna görülme sıklığının arttığını ve 65 yaşıdnan sonra da her 5 yılda bir bu sıklığın iki kat arttığın belirten Prof. Dr. Işık, 80’li yaşlardan sonra ise bu hastalığa yakalanma oranının yüzde 50’leri bulduğunu ifade etti.

Günlük yaşamsal aktivitelerde azalma ve bilişsel yeteneklerde bozulmalara neden olan Alzheimer hastalığının belirtileri için Prof. Dr. Işık şu örneği verdi; “Unutkanlığın günlük yaşam aktivitelerini olumsuz etkilemesiyle birlikte ocakta yemeği unutma, kıldığı namazı şaşırma, kaybolmaya başlama, tuvalet, banyodan sonra suyun, elektriğin açık bırakılması gibi belirtiler ortaya çıkar.”

Bulmaca çözmeyi önermiyoruz

Bulmaca çözmenin Azheimer hastalığını önlediği kanısının herkes tarafından bilinen bir yanılgı olduğunu, bulmaca çözmenin yalnızca kayıtlı bilgiyi geri çağırdığını ifade eden Prof. Dr. Işık,  “Bulmaca çözmeyi çok önermiyoruz onun yerine bir şeyler yapma, bir şeylerle uğraşmanın bundan daha efektif olduğunu düşünüyoruz. Tansiyonu düzene koyma, şeker hatalığının önlenmesi, kolesterolün düşük tutulması, sigaranın bırakılması, fazla kiloların engellenmesi, Akdeniz tipi beslenme alzheimera karşı koruyucu şeylerdir. Belli bir limitin altına kilonun inmesi de alzheimere yatkınlığı artırır. ” önerilerinde bulundu.

Yüksek eğitim seviyesi alzheimer için koruyucudur. Bir yabancı dil öğrenme,  yüksek eğitim seviyesi, hobiyle uğraşma, haftada en az 3 gün yarımşar saat tempolu yürüyüş alzheimera karşı koruyucu faktördür. Özellikle fiziksel egzersizleri hayatımıza, günlük yaşantımıza sokmamız lazım. Her şeyden önce ilaçtan da önce önerdiğimiz fiziksel egzersizdir. Haftada en az 3 gün en az yarımşar saat tempolu yürüyüşün hastalığın hem gelişimini geciktirdiği hem de hastalardaki kötüye gidişi azalttığı yapılan çalışmalarla ortaya konmuştur. Bunu şiddetle herkese öneriyoruz.”

Kaynak: AA

Haber: Merve Bavra

About The Author

Number of Entries : 4923

Leave a Comment

Marmara Medya Merkezi; AA, İHA ve Reuters ile haber paylaşımı konusunda işbirliği içerisindedir. Yayınlanan haber ve görseller izinsiz kullanılamaz.

Scroll to top